Terug naar alle cases

Nieuwe wijk zoekt nieuwe bewoners

Strategie
Content
Training

De resultaten

Participatie

- Haansbergdagen

- Omgevingstafels

Informatief

- Projectwebsite

- Nieuwsbrieven

- Social media

Interactief

- Activaties in gebied

Strategische content

Gemeente Etten-Leur ontwikkelt de nieuwbouwwijk Haansberg. De nieuwe wijk wordt zo ingericht dat duurzaam wonen en leven een vanzelfsprekendheid is. Dit vraagt om strategische communicatie richting stakeholders, huidige inwoners en potentiële bewoners. Dit is Contentvorm op het lijf geschreven.

Samen werken aan samen

Samen, dat is het sleutelwoord in dit nieuwbouwproject. En hoe creëer je als gemeente de juiste interactie om zoveel mogelijk samen te werken met je bewoners? Daar heeft Contentvorm het juiste antwoord op. We zijn aan de slag gegaan met een communicatieplan om het projectteam op een juiste manier te ondersteunen.

Impactvol project

Haansberg wordt in drie fases ontwikkeld. Haansberg-Oost (150 woningen) Haansberg-Zuid (1300 woningen) en Haansberg-Noord (aantal n.n.b). De scope van het project is vastgelegd in een door Contentvorm geschreven Masterplan.

Het plan, de participatiekalender, nieuwsberichten, nieuwsbrieven, verslagen van bewonersavonden en uitlegvideo's zijn te bekijken op de projectenwebsite.

Bij de uitwerking van het Masterplan worden verschillende middelen ingezet die huidige- en potentiële bewoners zowel informeren als motiveren. Een voorbeeld zijn Haansbergdagen, tijdens een Haansbergdag praten we geinteresseerden bij over verschillende thema's. De onderstaande video geeft een korte impressie van de themadag Verplaatsen en Verblijven.

Onze werkwijze

1
2
3
4
5

Gemeente Etten-Leur

aan het woord