Communicatiestrategie

Verstevig je merk met een helder plan

Communicatiestrategie

Wil je echt impact maken, dan is jouw content onderdeel van een communicatiestrategie. Vind je het lastig om deze op te stellen?
Heb je niet de capaciteit beschikbaar? Geen probleem!
Bij Contentvorm zijn we gewend om net even iets verder te kijken en
zorgen we ervoor dat de communicatiemiddelen aansluiten op de
strategische doelstellingen. Dat doen we met een unieke:

Video afspelen over Communicatiestrategie

Werken met een plan

Naast een flinke dosis professionaliteit, inzicht en intuïtie werken we met een heldere strategie. Dit zorgt voor een sterk fundament in alle communicatie-uitingen. 

  • Het bereiken van meer exposure.
  • Het verbeteren van engagement.
  • Het versterken van thought leadership.
  • Het opwekken van leads.

Voordat we aan de slag gaan is het super belangrijk dat we weten voor wie we werken. De content moet goed aansluiten op de doelgroep. Zowel inhoudelijk als in platformkeuze. Je wilt immers dat jouw content wordt gezien en dat jij jouw doelgroep beweegt. 

Nu we weten wat het doel is en wie ons publiek wordt kunnen we bepalen welke informatie nodig is om het doel te bereiken. Wat wordt het verhaal? Wat is de kernboodschap?

Welke middelen gaan we inzetten om het doel te bereiken?

We leveren een hands-on uitvoerbaar plan en kunnen desgewenst op ieder vlak ondersteuning bieden. Denk daarbij aan de creatie van de content en de distributie van de content.

Na het bepalen van de boodschap en het juiste communicatiemiddel willen we natuurlijk wel dat de gecreëerde content wordt gezien!

Onze manier van werken

Zomaar een berichtje maken is als schieten met hagel. Daarom is het maken van de juiste communicatiestrategie van belang. Om tot de gewenste resultaten te komen werken we met een aantal fases. 

1. We starten met de strategie, wat is je doel, wie willen we bereiken? Waar beweegt onze doelgroep zich en welk verhaal willen we ze vertellen?

2. Als we weten wat onze doelen zijn kunnen we bepalen welke middelen we nodig gaan hebben om de doelen te bereiken.

3. Werken met Contentvorm betekent dat we heel goed weten hoe we een boodschap moeten overbrengen en efficiënt kunnen inzetten voor meerdere kanalen. Onze journalistieke achtergrond is uniek en zorgt ervoor dat we goed weten hoe je een boodschap formuleert. 

4. Conversie. Je wil natuurlijk meten of alle inspanningen resultaat opleveren.